2010-12-14

Seoul, Jogyesa hram, dio 1

Danas ću se potruditi da budem Budin sljedbenik. Idem na prosvjećenje u jedan od hramova u nadi da ću spoznati četiri plemenite istine i naći osam puteva iskupljenja. Moje traženje je počelo pitanjima. Zašto postoji patnja u mojoj lijepoj domovini? Zašto su ljudi nesretni? Kako doći do sreće? Koji put je najsigurniji?





Ne pitam za jednostavne puteve, jer znam da takvi ne postoje. Svi putevi spoznaje su mukotrpni, pa i ovaj moj vreli put ljetnog turizma u Seoulu. Kupam se u znoju približavajući se Jogyesa hramu. Smješten je u samom centru grada. Obilazim ga spolja pokušavajući razaznati scene iz Budinog života, predstavljene na zidovima hrama. Otvorena, rezbarena vrata me pozivaju da uđem u tišinu. Vrijeme je molitve, zaključim skidajući cipele i tiho se prikradajući grupici ljudi u polumraku. Zaustavim se i ja u laganom naklonu Budinim statuama što blješte zlatom kojeg on nikad nije tražio. Naprotiv, odrekao se materijalnih dobara u traženju istine.


Prođe mi kroz glavu cijeli paradoks čovječanstva. U svom vječnom traženju, svjesno ili nesvjesno se udalje od traženog, koje, sa svoje strane jasno i glasno doziva ljude oguglale na putu buke. Možda su zato i nesretni. Ali, koji put je pravi put? Put istine! Samo, gdje naći takav put? U hramu? Ili u sebi? Da li da se pomirim s tim da patnju možemo eliminisati jedino nepostojanjem? Da li da prihvatim Nirvanu kao krajnji cilj?


Korejski budizam je došao kineskim putem, negdje u 4. v. n.e. i uskoro bio prihvaćen od vladajuće klase kao zvanična religija. Seon (Zen) budizam pripada Mahayana budizmu, grani budizma u kojoj je put svjetlosti omogućen svakom pojedincu, za razliku od starije škole, Hinnayana budizma, gdje je taj put omogućen samo odabranima, tj. budističkim monasima.



Budizam u Koreji je od samog početka koegzistirao sa šamanizmom, što se može vidjeti u budističkim hramovima, koji često imaju mjesto za šamanistička božanstva, a i neki budistički svećenici se bave proricanjem sudbine, aktivnošću usko vezanom za šamanizam.


Poslije tihe molitve zahvalnosti mojoj šarenoj domovini u šarenom hramu odlučim u miru doživjeti ljepotu i mir bogomolje koja mom radoznalom pogledu ne dozvoljava ni trenutak odmora.



Idem dalje u obilazak hrama, dalje prema svom cilju, kretanju, jer moj cilj je upravo to, kretanje samo, a cilj sam po sebi to nije.




Lijep pozdrav i veliki osmjeh!

Visa Max planet på en större karta