2010-08-21

Arizona, Grand Canyon

Arizona je lijepa, uzbudljiva i dramatična. Na putu sam prema Grand Canyon-u. Prespavaću u Flagstaffu i već ujutro rano krenuti u posjetu velikom vladaru Arizone. Uzbuđen sam kao i uvijek pred novim vidicima. Spavam nestrpljivo.


Jutro je konačno stiglo i povelo me u novu avanturu, ovog puta kroz šumovite predjele. Snijeg blješti na suncu, a drveće pruža svoje grane ka nebu u jednostavnoj molitvi bogu Suncu.



Vožnja ne traje dugo i uskoro smo na ulazu u jedan od prvih nacionalnih parkova Amerike. Strašno sam nestrpljiv da vidim to čudo prirode. Parkirali smo auto i uputili se za jednom grupicom ljudi, ali ja ne mogu dopustiti da oni stignu prije mene. Zato trčkaram ispred njih.




Konačno ga ugledam! Grand Canyon je zvijer razjapljenih čeljusti koja gleda direktno u mene i hipnotizira me svojom snagom i moći. Ja sam potpuno omađijan. U tom trenutku je svijet prestao postojati i ja osjetim kako mi se oči pune suzama ushićenja. Nemoćan sam da izrazim divljenje koje osjećam. Nestvaran je!



Milioni godina Zemljine historije na mom dlanu! Ogroman i naprosto veličanstven, Grand Canyon se prostire pred mojom malenkošću, a ja ne mogu drugo nego da pokušam ovjekovječiti svu tu ljepotu. Ne mogu napraviti dovoljno fotografija i ne mogu se dovoljno nagledati ovog moćnog džina što je rastao iz milenija u milenij, iz stoljeća u stoljeće, iz godine u godinu, dosegavši ove nevjerojatne proporcije. Pri tom je još zapisivao sve faze razvoja kroz koje je prolazio i danas je Grand Canyon san svih geologa i arheologa.




Ustvari niko ne zna tačno kako je nastao Grand Canyon i koje sile su ga formirale. Postoje razne teorije i nagađanja, a najvjerojatnije je da su sve bar djelimično tačne i da je on proizvod svih zemaljskih sila: vjetra, vode, leda, vulkana, erozija i tektonskih pomjeranja tla.




Colorado plato je nastao prije 65 miliona godina i time stvorio uslove za nastajanje najvećeg kanjona na svijetu. Rijeka Colorado je odradila svoj dio posla probijajući se kroz neprobojno i danas imamo Grand Canyon, 446 km dug, 0,4-24 km širok i do 1,6 km dubok. Zovu ga najstarijim i najvećim udžbenikom historije, pošto sadrži mnoge, različite slojeve kamena, i na njima mnoge fosile.




Autobus nas vozi duž Grand Canyon-a i samo povremeno se zaustavi da bi nam vozač pokazao poznate skulpture ili hramove što ih je priroda isklesala. Odlučim izići iz autobusa i pokorno sjesti uz skute velikog. Jedem sladoled mlateći nogama na rubu razjapljenih čeljusti, pokušavajući ostacima kikirikija primamiti vjevericu što me pitomo posmatra. Znam da je zabranjeno hraniti je, ali ja odlučim biti neposlušan. Nedaleko od mene ugledam grupu divokoza. Kreću se vješto i elegantno na samom rubu kanjona i čine savršen sklad sa ovim  džinom što ih ugosti u svom lijepom domu.




Gledajući tako Grand Canyon i diveći mu se, poželim sjesti u helikopter i pogledati moćnika iz visine. Saznam da postoje helikopterske ture i takođe saznam da su te ture poprilično skupo zadovoljstvo, ali ako se već negdje moram voziti helikopterom, onda je Grand Canyon najbolje mjesto na svijetu za taj doživljaj.




I zaista, iz helikoptera gledan, još je ljepši. Gledam ga bez daha, a vrhunac doživljaja su Mali i Veliki Kolorado, dvije dame koji se ljube pri susretu, a svaka je obučena u svoju omiljenu boju. Veća rijeka ( Veliki Kolorado) je obučena u smaragdno zelenu svečanu haljinu, dok se nešto skromnija i nešto manja rijeka ( Mali Kolorado) odlučila za smeđu haljinu, elegantnu, doduše, ali ne i svečanu. Prizor je veličanstven.




Leteći dalje mjestimično dobijem utisak da smo na drugoj planeti i u času vidim pred sobom sliku stvaranja cijelog univerzuma. Skoro sam siguran da mnoštvo planeta ima upravo ovakvu konfiguraciju. Otme mi se uzvik divljenja, a budući da svi u helikopteru imaju slušalice, jasno me čuju i svi se nasmiju mom uzbuđenju. Zaista, postoji samo jedan način da se opiše veličina Grand Canyon-a, a to je wow!




Bilo bi zanimljivo spustiti se na dno, posjetiti Indijance, jahati na mazgi, veslati kanu, ali ta ekspedicija traži malo više vremena, pa ću to ostaviti za neki drugi put.



Spuštam se ponovo na zemlju, jer vrijeme je za kretanje, a kretanje je bio i ostao moj uzvišeni cilj.



Veliki pozdrav i još veći osmjeh!

Visa Max planet på en större karta