2010-07-20

Key West, dio 1

Ćao svim putnicima namjernicima, a i onima koji to nisu. Zovem se Mak i imam četiri godine. Ja sam građanin svijeta na zadatku osvajanja svoje velike domovine. Taj zadatak me vodi u Ameriku ovog puta.

Putovanje u Ameriku, kao i sva putovanja, uostalom, započinjem svojim malim korakom. Rano je i još uvijek sam pospan. Uprkos tome moji mali koraci bivaju sve veći i nakon nekoliko sati leta sam u New Yorku. Ovdje se neću zadržati duže od par sati čekanja na avion koji će me odvesti u Miami, Floridu. Vrijeme čekanja provodim pokušavajući fotografisati Manhattan, ali ne uspjevam, jer je predaleko. Odustajem nevoljko od tog pokušaja, ali i ovako sam zadovoljan. Priljubim lice uz prozor i dugo posmatram ovaj čuveni otok. Dan je lijep i sunčan.

Let za Miami traje tri sata. Nije strašno! Već sam pomalo umoran što od letenja, što od čekanja. Pri tom sam još izgubio orijentaciju u vremenu zbog različitih vremenskih zona kroz koje prolazim.

Nekako su prošla i ta tri sata leta i uskoro se spuštamo u more svjetlosti. Uzbudljivo! Volim svjetla. Hotel i auto smo rezervisali unaprijed, tako da sad ostaje samo da nađemo hotel.

Ujutro me budi sunce. Opet onaj dobro poznati osjećaj sreće zbog bijega iz zimske Švedske. Sjedim vani i jedem krofne za doručak. Došao sam u zemlju Homera Simpsona, pomislim i nasmješim se svom omiljenom crtanom junaku. Palme se ponosno dižu u plavo nebo, a svuda oko njih je rasuto cvijeće.

Prvih par dana odlučimo provesti na Key Westu, ostrvu, pirata, krijumčara, boema i umjetnika. Key West ima 250 000 stanovnika, veliku luku i međunarodni aerodrom.

1912. godine je otvorena željeznička pruga, ali je 1935. uništena orkanom. Nije više nikad sagrađena, jer je bilo preskupo upustiti se u taj projekt. Umjesto toga je izgrađen auto-put. Otvoren je 1938. Dvadesetih godina, sad već prošlog, dvadesetog vijeka su mnogi američki intelektualci doselili ovamo, privučeni ovdašnjom tolerancijom i liberalnim načinom života. Zbog blizine Kube je privlačan i vojsci, pa je tu i velika vojna baza.

Ovo ostrvo je, ustvari, bliže Kubi nego Americi. Smješteno je 240 km južno od Miamija i 140 km sjeverno od Havane. Između ostalih stvari je i popularna turistička destinacija homoseksualaca. Svake godine se ovdje održava gay festival sa hiljadama učesnika. Već je dobro poznato da je Key West sinonim za noćni život i dobar provod.

Prikradam se Key Westu poput malog pirata. Moj brod je crni Ford Edge koji polako klizi preko prekrasnog, dugačkog mosta ispruženog duboko u more. Plovim tako cestom okružen morem i maštam o blagu koje ću možda pronaći na otočićima koji se samo povremeno ukažu ili pak u samom gradu gdje ću pristati.

Nakon što je moj crni brod pristao u luku, shvatim da su mi šanse da nađem blago ravne nuli. Moraću odustati od tog sna, pomislim, pomalo tužno, posmatrajući masu ljudi koja, sigurno,svakodnevno traži to isto blago. Utješim se vrlo brzo činjenicom da ću naći drugu vrstu blaga, možda čak dragocjeniju od onog blještavog, naime, spoznaju i otkrivanje novoga...

Nastavak slijedi. Čak i ljudi koji u životu imaju za cilj kretanje moraju ponekad spavati.

Laku noć!

Do sljedećeg puta lijep pozzzzzzzz i veliki osmjeh.

Visa Max planet på en större karta