2010-07-24

Miami, dio 3, Miami Beach

Još uvijek sam u Miamiju. Vrijeme je još uvijek lijepo i sunčano. Danas je na redu Miami Beach. Provešcu cijeli dan na plaži, kažem sam sebi. Sjedam u auto i opet se petljam petljama Miamija čije ulice, koliko god bile široke, su pretrpane automobilima, ali saobracaj se ipak odvija savršeno glatko.
Još uvijek se čudim dimenzijama svega u Miamiju. Ni plaža nije izuzetak. Ogromna, pješčana plaža se prostire u nedogled. Pronađem svoje mjesto pod suncem. Plaža nije pretrpana u ovo doba godine, pa nije teško pronaći to mjesto. Ustvari je ona toliko ogromna da mi je teško povjerovati da pretrpanost uopće može biti problem.


Tražim školjke u pijesku i duboko uranjam ruke u njega. Osjećam vrelinu pijeska na površini, a isto tako njegovu hladnoću malo dublje, gdje sunce ne dopire. Miluju me sitne čestice što u mlazu klize kroz moje ruke i padaju na tatin stomak u želji da ga probude. Kad sam našao par školjki i kad sam se umorio od te igre dignem se i potrčim, želeći ovog puta da moje noge uživaju u mekoći pijeska. Još uvijek nije toliko vreo da peče, ali uskoro će postati i uskoro neću moći trčati ovuda bosonog. Kad sam se umorio od trčanja legnem na pijesak i valjam se neko vrijeme. A onda se poželim okupati.

Potrčim do vode i tu se zaustavim. Još uvijek je hladna. S druge strane, ko zna kad ću ja opet doći na Miami Beach, a biti ovdje i ne okupati se, to ne dolikuje jednom građaninu svijeta koji želi što više vidjeti i što više doživjeti. Stisnem zube i uđem. Prvi šok hladnoće me skoro rasplače, ali vrlo brzo prođe i ostane samo osjećaj reske svježine u vrućem, sunčanom danu.
Kad je sunce oslabilo svoju snagu odlučim prošetati Miami Beach District-om. Mama mi pokazuje lijepe zgrade u raznim bojama i kaže da je Miami poznat po Art Deco stilu.

Šta je to Art Deco?-upitam, a ona mi kaže da je to ustvari način života jedne epohe, koja obilježava velike promjene nastale, između ostalog, izlaskom žena iz kuća i njihovim zapošljavanjem. Nastao je poslije Prvog svjetskog rata i proteže se negdje sve do početka Drugog svjetskog rata. Svoju najveću popularnost je doživio 20-ih i 30-ih godina i tad je pokrivao skoro sve sfere života: arhitekturu, umjetnost, namještaj, nakit, odjeću, filmove...
Art Deco je bio mješavina već postojećih stilova u umjetnosti, a ime je dobio iz francuskog, 1925. godine kad je u Parizu održana međunarodna izložba des Arts Decoratifs et Industriels Modernes. Art Deco je način dekorisanja koji se primjenjivao i na eksterijere i na enterijere. Žive boje i geometrijski oblici su se počeli pojavljivati širom svijeta, a Miami je možda grad koji ima najviše Art Deco građevina na svijetu. Dakle, čisti oblici, elegantne linije, često u kombinaciji sa živim bojama i orijentalnim motivima, slave početak komercijalizacije i razvoja tehnologije. U Evropi je Art Deco bio popularan u uređenju domova i dizajnu namještaja, negdje 20-ih, ali u Americi je zadržao svoju popularnost sve do 50-ih. Zato ja sad mogu uživati u prelijepom Miami Beach District-u i njegovim zgradama ukrašenim i izvana i iznutra Art Deco stilom.
Polako se spušta noć. Fotografišem život koji biva sve burniji i bučniji. I taj život se, djelimično, (kažem djelimično, jer ima i šetača, ili su i oni možda samo na putu prema automobilima) odvija u automobilima što krstare ulicama u želji da pokažu sa koliko novca i moći raspolažu.
Neko vrijeme posmatram paradu, koja je, ustvari, način života, a onda odlučim otići na izložbu Red Bull umjetnosti. Zaista, zanimljivo! Malo mašte, malo vještine i od običnih limenki možete napraviti prava čuda. Dan u Miami Beach-u završavam večerom u jednom od mnogobrojnih restorana. I tu je gužva, i tu je neka vrsta parade. Dok čekam na jelo posmatram prolaznike i uživam u šarenilu i raznovrsnosti. Hrana je dobra, ali budite spremni platiti malo više za sve ove parade i popularnost ovog područja. Što se mene tiče, ja idem dalje, jer kao što znate kretanje je cilj, a cilj sam po sebi to nije.
Do sljedećeg kretanja lijep pozdrav i veliki osmjeh.

Visa Max planet på en större karta